۱۳۹۶/۰۷/۲۵ ۷:۳۶:۲۹ قبل از ظهر
خانه >> راه اندازی سیستم گسترده فروش


راه اندازی سیستم گسترده فروش

  • 1- فروش سراسري با فروتل بكمك شبكه پستي چگونه مي باشد؟

  • 2- مراحل آغاز فروش با فروتل به چه صورت مي باشد؟

  • 3- مراحل فروش پستي به چه صورت مي باشد؟

  • 4- چه خدماتي به فروشنده در فروتل ارائه مي شود؟

  • 5- مزيت هاي فروتل نسبت به ساير سيستم ها چيست؟

  • 6- آيا فروش اينترنتي در ايران قابل استفاده مي باشد؟

  • 7- آيا تضميني براي فروش وجود دارد؟

  • 8- هزينه هاي فروش در سيستم فروش پستي فروتل به چه صورت مي باشد؟

  • 9- منظور از تاييد تلفني فروتل چيست و به چه صورت عمل مي كند؟

  • 10- تسويه حساب با فروشنده به چه صورت مي باشد؟

  • 11- نحوه ي محاسبه هزينه ارسال پستي به چه صورت مي باشد؟

  • 12- چرا كسر هزينه COD سفارشات برگشتي از مزياي اصلي فروتل است؟

  • 13- چه محصولاتي را مي توان با فروش پستي فروتل به فروش رساند؟

  • 14- آيا نياز به مغازه يا دفتري براي فروش از طريق فروتل مي باشد؟

  • 15- پشتيباني فروتل چگونه عمل مي كند؟

  • 16- آيا براي آغاز فروش پستي سايت فروشگاهي نياز است؟

  • 17- آيا فروتل فروشگاه ساز اختصاصي دارد؟

  • 18- روشهاي ارسال و نحوه ي محاسبه هزينه پست چگونه مي باشد؟

  • 19- سيستم تبليغاتي رايگان فروتل چيست و چرا امكان بي نظيري است؟

  • 20- وب سرويس چيست و چگونه عمل مي كند؟

  • 21- چرا فروشنده هاي پرفروش و فعال اينترنتي از فروش پستي فروتل استفاده مي كنند؟

  • 22- ريسلري چيست و چگونه مي توان در آن ثبت نام كرد؟

  • 23- 20 درصد تخفيف عضويت فروشنده، ويژه ي فروشندگان ساير سيستمها

  • 24- نماد اعتماد ملي چيست و چگونه بايد آنرا دريافت كرد ؟

  • 25- پنل دموي آنلاين فروشندگان فروتل

  • 26- آشنایی با فروشگاه ساز حرفه ای پارسی تک و چگونگی راه اندازی آن؟

  1- فروش سراسري با فروتل بكمك شبكه پستي چگونه مي باشد؟  

فروش پستي نام روش جديد فروش مي باشد كه فروشنده با استفاده از سيستم فروش پستي محصولات خود را در سراسر ايران از طريق پست به مشتري تحويل داده و وجه آنرا پس از تحويل از مشتري دريافت مي نمايد. 
بازار فروشنده به وسعت ايران گسترده مي شود و در تمام ساعات روز و در تمام ايام سال سفارشات از سراسر ايران دريافت گرديده و با كمك سيستم پستي به دست مشتري مي رسد، خريدار به دليل پرداخت وجه پس از تحويل وجه به راحتي اعتماد كرده و خريد مي نمايد. 
از سوي ديگر فروشنده نيز بدون صرف هزينه و وقتي زيادي فروش خود را به سرعت در سراسر ايران توسعه داده و پست روزانه سفارشات را از محل فروشنده دريافت مي نمايد. 
به دليل افزايش هزينه هاي رفت آمد و كمبود زمان براي خريد، گرايش مردم به خريد راحت، سريع و از راه دور افزايش يافته است از جمله اين روشها خريد تلفني و اينترنتي مي باشد كه به سرعت در حال گسترش بوده و روزانه هزاران سفارش از طريق سيستم فروش پستي در حال ارسال مي باشد و هر فروشنده در هر جايي باشد مي تواند شعبه فروش پستي و اينترنتي خود را به آساني و با مبلغي ناچيز افتتاح نمايد و فروش خود را چندين برابر نمايند و از مزاياي ويژه ي اين نوع فروش برخوردار گردد.

  2- مراحل آغاز فروش با فروتل به چه صورت مي باشد؟  

مراحل زير براي آغاز فروش بايستي انجام گردد
– فرم ثبت نام آنلاين فروش پستي را تكميل مي نماييد
– پنل فروش پستي شما يكساعته فعال مي شود
– از سايت www.frotel.com بخش ورود فروشنده وارد پنل پستي خود شده
– محصولات خود را وارد پنل پستي كرده و فروش شما آغاز مي گردد
– معرفي فروشنده به پست توسط فروتل صورت مي گيرد كه ظرف يك الي 2 هفته تاييد گرديده، جمع آوري و ارسال روزانه سفارشات فروشنده آغاز مي گردد. 
– حداكثر ظرف يكماه فروشنده مدارك فروشندگي را كه شامل كپي شناسنامه، كپي كارت ملي و فرم تكميل شده قرارداد را به آدرس فروتل ارسال كرده تا قرارداد فروش پستي تنظيم و به آدرس فروشند ارسال گردد. 
– مبالغ دريافتي از مشتري دو مرتبه در هفته با فروشنده تسويه مي گردد

بنابراين فروش پستي فروشنده ظرف يكساعت پس از ثبت نام آنلاين وي آغاز گرديده، جمع آوري و توزيع سراسري سفارشات ظرف 14 روز پس از ثبت نام آغاز مي گردد و قرارداد فروش پستي نيز پس از ارسال مدارك فروشندگي ارسال مي گردد كه روندي سريع و روشي بسيار راحت مي باشد.

  3- مراحل فروش پستي به چه صورت مي باشد؟  

براي مشاهده نمايي از پنل مديريتي فروش پستي خود در فروتل اينجا را كليك نماييد.
فروشنده در ابتدا بايستي محصولات را با عكس، توضيحات، قيمت و … در پنل پستي خود به طرز مناسبي وارد نمايند. 
سفارشات با روشهاي مختلف مانند خريد اينترنتي و تلفني و از طريق سايتهاي فروشنده و يا سيستم گسترده تبليغات و بازاريابي فروتل دريافت مي گردد كه تمامي سفارشات به صورت متمركز در پنل پستي فروشنده نمايش داده مي شود. 
فروشنده سفارشات را مشاهده كرده، آماده به ارسال مي نمايد (به اينصورت كه پس از تغيير وضعيت سفارشات به آماده ارسال فاكتور آنها را از بخش چاپ دسته اي پنل خود با پرينتر ليزري چاپ كرده و كالا را در بسته مناسب قرار مي دهد و فاكتور را بر روي بسته الصاق مي نمايد
پست به صورت خودكار متوجه داشتن سفارش شده، به محل فروشنده مراجعه و سفارشات را جمع آوري كرده و يكي از فاكتورهاي هر سفارش را به عنوان رسيد امضا يا مهر كرده و به فروشنده مي دهد. 
كارهاي پستي آن توسط پست انجام شده و توزيع سراسري مي گردد
مبلغ سفارشات از مشتري دريافت شده و 2مرتبه در هفته به حساب فروشنده واريز مي گردد.

  4- چه خدماتي به فروشنده در فروتل ارائه مي شود؟  

– فروش سراسري پستي شامل جمع آوري و توزيع سراسري سفارشات و دريافت وجه پس از تحويل و يا دريافت آنلاين وجه از مشتري 
– سيستم تبليغاتي فروتل كه بيش از 15 هزار بازارياب داشته و بر اساس پورسانتي كه فروشنده تعيين مي نمايد در فروش محصولات همكاري مي نمايد كه به پنل پستي فروشنده متصل است
– سايت فروشگاهي با دامنه اختصاصي فروشنده به صورت نامحدود « رايگان » 
– سيستم تبليغاتي اختصاصي رايگان (مشاركت در فروش) كه مي توانيد شخصا بازارياب اختصاصي جذب كرده كه در ساير سيستمها حدود 400هزار تومان هزينه داريد و در فروتل رايگان بوده و بر روي فروشگاه ساز رايگان فروتل نصب مي باشد و وب سرويس آن نيز قابليت نصب بر روي هر فروشگاه سازي دارد و براحتي هر فروشگاه سازي داريد مي توانيد آنرا به سيستم تبليغاتي همكاري در فروش مجهز كنيد، واريزي حقوق بازاريابها دو مرتبه در هفته توسط فروتل انجام مي گيرد كه باعث جلب اطمينان آنها مي گردد. 
– تاييد تلفني سفارشات براي اطمينان از صحت سفارشات و جلوگيري از برگشت شدن آن – تسويه حساب سريع 
– پنل فروش پستي با امكانات گوناگون و بسيار كامل كه كاربردي راحت دارد
– پشتيباني قدرتمند و دائمي از فروشندگان
– آموزش تخصصي روشهاي بازاريابي و تبليغات اينترنتي به صورت رايگان

در مجموع با استفاده از فروتل شعبه اي جديد كار خود را افتتاح مي نماييد كه نه نيازي به نيروي كار بيشتر دارد و نه زماني براي توضيح و فروش محصول به مشتري داريد و به صورت خودكار محصولات به فروش رفته و شما آنها را آماده كرده و پست از شما تحويل گرفته و به دست مشتريان مي رساند و مبلغ آن به دو صورت پرداخت پس از تحويل يا پرداخت آنلاين دريافت مي گردد.

  5- مزيت هاي فروتل نسبت به ساير سيستم ها چيست؟  

فروتل در اولين جشنواره فروشگاه هاي اينترنتي در سال 1390 سرويس دهنده برتر خريد فروش پستي از ديدگاه فروشندگان شناخته شده است كه به دليل خدمات و سرويسهاي متفاوت و جامعي است كه مرتبا در حال بهبود و توسعه مي باشد. 
فروتل تمامي امكانات ممكن در سيستمهاي فروش پستي را به فروشندگان ارائه مي نمايد كه اكثر آنها به صورت رايگان مي باشد، هدف اصلي فروتل افزايش فروش فروشندگان مي باشد و درآمد فروتل نيز از افزايش فروش فروشندگان ايجاد مي گردد به همين دليل اكثر سرويسهاي فروتل رايگان مي باشد، برخي از اين امكانات به شرح زير است: 
– سريع ترين نوع تسويه حساب كه دو مرتبه در هفته مي باشد
– وضعيت سفارش در فروتل به لحظه مي باشد كه باعث تسويه حساب سريع مي گردد و وجه كالا بيش از دو روز در حساب فروتل باقي نخواهند ماند. 
– سايت فروشگاهي رايگان با دامنه اختصاصي فروشنده، متصل به پنل پستي كه به محض ورود محصولات در پنل پستي در اين سايت وارد مي شود. 
– سيستم مشاركت در فروش اختصاصي (سيستم تبليغاتي) رايگان كه بر روي فروشگاه ساز رايگان نصب مي باشد و وب سرويس آن هم در اختيار فروشنده قرار مي گيرد تا هر فروشگاه سازي را تبديل به سايت مشاركت در فروتل نمايند و بازارياب اختصاصي جذب كرده كه بر اساس پورسانت كار مي كنند كه مطمئن ترين روش تبليغات و فروش اينترنتي است و در سيستمهاي ديگري بيش از 400هزار تومان فقط بابت اين امكان دريافت مي شود كه در فروتل به صورت رايگان و با هدف كمك به افزايش فروش ارائه گرديده است . 
– تاييد تلفني سفارشات براي اطمينان از صحت سفارش و جلوگيري از برگشت سفارش
– امكان دريافت وجه از مشتري به دو شكل پرداخت پس از تحويل و پرداخت آنلاين
– سيستم تبليغاتي گسترده فروتل كه بيش از 15 هزار بازارياب داشته، در صورتيكه در زمان ورود محصول به پنل پستي خود پورسانت تعيين نماييد به صورت خودكار در اين سيستم تبليغاتي بسيار گسترده وارد مي شود و در معرض ديد هزاران بازديدكننده قرار مي گيرد. 
– پنل پستي با امكانات متنوع در بخشهاي محصولات، سفارشات، مالي، آموزشي و … به همراه گزارش هاي دقيق و به لحظه از وضعيت سفارشات، واريزي ها و … 
– تيمهاي پشتيباني در بخشهاي مختلف فني، بازاريابي، محصولات، مالي و … در سريعترين زمان ممكن به سوالات مطرح شده رسيدگي مي نمايند. 
– ماهانه امكانات فروتل در حال افزايش مي باشد كه به در اختيار تمامي فروشندگان قرار مي گيرد. 
– در فروتل فروشنده با كمترين هزينه بيشترين فروش را داشته و در سريع زمان ممكن مبلغ كالاي فروخته شده را دريافت مي نمايد. 
يكي از مزاياي مهم فروتل عدم دريافت هزينه COD (پرداخت وجه پس از تحويل) سفارشات برگشتي است كه بيش از 40 درصد در هزينه هاي سفارشات برگشتي صرفه جويي مي شود كه فقط در فروتل اين امكان وجود دارد و مزيت بسيار مهمي است و هزينه هاي فروشنده در اين سيستم را كاهش چشمگيري مي دهد. 

در مجموع سادگي فروش پستي در فروتل، هزينه هاي پايين در شروع كار و مراحل كار، پشتيباني قوي، فروش از دو روش همكاري در فروش فروتل و توانمند كردن فروشنده در افزايش فروش و تسويه حساب سريع محيطي امن و پرسود را براي فروشنده فراهم مي نمايد.

  6- آيا فروش اينترنتي در ايران قابل استفاده مي باشد؟  

روزانه ده ها هزار سفارش از طريق سيستم فروش پستي در حال ارسال بوده و اين شيوه فروش به سرعت در حال توسعه مي باشد و گستردگي و جديد بودن اين روش فضاي مناسبي براي فروش محصولات را فراهم آورده است. 
هر فروشنده اي كه كالاي مجاز قابل ارسال با پست را دارد مي تواند يكي از شعبه هاي كار خود را در اين فضا ايجاد نمايد كه با صرف كمترين هزينه و زمان فروش قابل توجهي داشته باشد. 
علاوه بر دريافت سفارش از طريق اينترنت فروشنده مي تواند تبليغات گسترده رسانه اي انجام داده و در تبليغات، پرداخت وجه پس از تحويل در سراسر ايران را اعلام نمايد تا مشتريان به صورت تلفني سفارش داده به كمك سيستم فروش پستي كالا را تحويل مشتري نموده و وجه آنرا پس از تحويل دريافت نمايد كه بازار گسترده ايران به اين وسيله در دسترس فروشنده قرار مي گيرد.

  7- آيا تضميني براي فروش وجود دارد؟  

اين تصور صحيح نمي باشد كه هر كالايي را مي توان در سيستم فروش پستي به صورت قطعي بفروش رساند و نمي توان تضميني براي فروش هر كالايي داد، فضاي خريد و فروش پستي همانند بازار فيزكي مي باشد كه علاوه بر تبليغ و بازاريابي، خود محصول و نحوه ي معرفي آن نقش مهمي در ميزان فروش آن دارد و اگر فروشنده محصولات پرفروش با مشخصات جذاب مانند توضيحات، عكس و پورسانت مناسب وارد نمايد شانس فروش بالاتري خواهد داشت. 
هزينه اوليه سيستم بسيار پايين مي باشد و فروشنده از اين بابت متضرر نخواهد شد و هزينه ها در حدي است كه فروشنده اگر بخواهد سايت فروشگاهي داشته باشد با اين هزينه هم مي تواند سايت فروشگاهي داشته باشد و هم سيستم فروش پستي و سيستم تبليغاتي و خدمات گسترده ي ديگري را دريافت مي كند. 

  8- هزينه هاي فروش در سيستم فروش پستي فروتل به چه صورت مي باشد؟  

– بابت يكسال استفاده از خدمات مختلف فروتل 50 هزار تومان حق عضويت دريافت مي گردد – پست نيز بابت يكسال 50 هزار تومان دريافت مي نمايد 
كه جمعا حق عضويت سالانه فروش پستي 100 هزار تومان مي باشد. 
– كارمزد فروتل 4 درصد از فروش مي باشد. 
– هزينه هاي جانبي مانند هزينه بسته بندي، پرينتر، كاغذ مي باشد
– بين 100 الي 200 تومان هزينه تاييد تلفني و جمع آوري سفارشات 
– هزينه ارسال سفارشات برگشتي 
در صورتيكه پرداخت پس از تحويل كه پس از كسر بيش از 40 درصد از هزينه ارسال دريافت مي شود
اگر مبلغ سفارش به صورت آنلاين دريافت شده باشد هزينه برگشت از خريدار دريافت مي شود (حدود 5 الي 10 درصد سفارشات برگشت مي شود) 

توجه كنيد كه فقط در فروتل هزينه ارسال سفارشات برگشتي پس از كسر خدمات COD (پرداخت وجه پس از تحويل) محاسبه و دريافت مي شود كه بيش از 40 درصد هرينه ارسال را شامل مي شود و هزينه هاي فروشنده را بسيار كاهش مي دهد و در مجموع مبلغ زيادي مي شود كه ساير شركتها به عنوان جريمه از فروشنده دريافت مي كنند.

  9- منظور از تاييد تلفني فروتل چيست و به چه صورت عمل مي كند؟  

تلفنخانه فروتل به خريداران تماس گرفته تا فروشنده با اطمينان از صحت واقعي بودن سفارش اقدام به ارسال سفارش نمايد كه باعث كاهش چشمگير سفارشات برگشتي مي گردد. در بالاي هر سفارش علامت تلفن با چهار نوع رنگ وجود دارد 
– رنگ خاكستري به معناي اين است كه هنوز تماس گرفته نشده است
– رنگ آبي به معناي اين است كه تماس گرفته شده ولي هنوز تاييد نشده است
– رنگ سبز به معناي اين است كه تماس گرفته شده و تاييد گرديده است
– رنگ قرمز به معناي اين است كه سفارش غيرواقعي بوده يا كنسل شده است
با نگهداشتن موس بر روي علامت تلفن پيام خريدار را نيز مي توان مشاهده كرد
تاييد تلفني از امكانات اختياري پنل فروشنده مي باشد و فروشنده نيز شخصا مي تواند به خريداران تماس گرفته و پيام خريدار را در اين بخش ثبت نمايد و اين بخش كاربردهاي زيادي دارد و به فروشنده كمك بسياري مي كند.

  10- تسويه حساب با فروشنده به چه صورت مي باشد؟  

در فروتل سريعترين نحوه ي تسويه حساب انجام مي گردد. 
دو مرتبه تسويه حساب در هفته (يكشنبه و چهار شنبه هر هفته) كه شامل 
100 درصد سفارشات توزيع و وصول شده
20 درصد علي الحساب سفارشات ارسال شده « روز » سفارشات COD(كه مبلغ آنها هنوز دريافت نشده) 
80 درصد سفارشاتي كه مبلغ آنها آنلاين پرداخت شده است. 
در هر مرتبه واريز به حساب فروشنده واريز مي گردد. 
نكته مهم و قابل توجه كه در فروتل اجرا مي شود وضعيت هاي سفارشات به لحظه مي باشد كه باعث تسويه حساب سريع مي باشد كه به محض واريز به حساب توسط پست به حساب فروشنده اضافه شده و در اولين واريز كه كمتر از 3 روز است به حساب فروشنده واريز مي شود كه باعث كاهش نيافتن نقدينگي فروشندگان فروتل مي گردد و به راحتي مي توانند فروش خود را افزايش دهند.

  11- نحوه ي محاسبه هزينه ارسال پستي به چه صورت مي باشد؟  

دو نوع ارسال در فروش پستي مورد استفاده قرار مي گيرد
پست پيشتاز، پست سفارشي 
كه در هر دو نوع ارسال محاسبه بر اساس نرخ نامه پست انجام مي گيرد 
در فروش پستي هزينه ارسال شامل دو بخش اصلي مي باشد
1) هزينه پست پيشتاز يا سفارشي كه مشابه نرخ نامه پست باجه هاي پست مي باشد كه بر اساس وزن كالا و فاصله حمل كالا محاسبه مي گردد. 
2) هزينه COD كه مربوط به خدمات پرداخت وجه پس از تحويل است كه حدود 3 درصد قيمت كالا مي باشد كه در سفارشاتيكه مبلغ آن پر از تحويل دريافت مي شود وجود دارد و در سفارشات پرداخت آنلاين و برگشتي در فروتل اين هزينه وجود ندارد.

  12- چرا كسر هزينه COD سفارشات برگشتي از مزياي اصلي فروتل است؟  

همانطوريكه در سوال نحوه محاسبه هزينه ارسال اعلام گرديد حدود 40 درصد هزينه ارسال بابت سرويس دريافت وجه پس از تحويل به مشتري است كه اصطلاحاً COD يا Cash On Delivery ناميده مي شود كه در سفارشات پرداخت آنلاين وجود ندارد همچنين اگر سفارشي برگشت بخورد هزينه ارسال از فروشنده دريافت مي شود كه فقط در فروتل هزينه خدمات COD از هزينه ارسال كسر شده و مابقي دريافت مي شود كه بيش از 40 درصد در هزينه هاي برگشتي فروشندگان فروتل كاهش وجود دارد كه در مجموع مبلغ بسيار زيادي خواهد شد چراكه حدود 5الي 10 درصد سفارشات برگشت مي خورند كه در ساير سيستم ها اين هزينه به عنوان جريمه از فروشندگان دريافت مي گردد. 
در فروتل با تاييد تلفني برگشتي ها كاهش چشمگيري دارند و از طرفي با كسر هزينه COD در برگشتي ها هزينه ها فروشندگان بيش از 50 درصد كاهش خواهد داشت كه مزيت بزرگ فروتل براي فروشندگان است.

  13- چه محصولاتي را مي توان با فروش پستي فروتل به فروش رساند؟  

در فروتل هر كالاي مجاز قابل ارسال با پست را مي توان به فروش رساند كه مي تواند در زمينه هاي مختلف مانند موارد زير باشد: 

لوازم خانگي

موبايل

نرم افزار

كامپيوتر

لوازم لوكس و مسافرتي

لوازم ورزشي

پوشاك

لوازم شخصي

لوازم آرايشي و بهداشتي

زيورآلات 

ساعت

عينك

موارد غذايي

وسايل تفريحي

لوازم جانبي وسايل گوناگون

وسايل كادويي 

وسايل كاربردي

و هر كالا و وسيله مجاز قابل ارسال با پست ديگري مي توانيد از طريق سيستم فروش پستي به فروش رود و فروش مناسبي داشته باشد.

  14- آيا نياز به مغازه يا دفتري براي فروش از طريق فروتل مي باشد؟  

فروش پستي نياز به مغازه يا محلي براي فروش ندارد چراكه سفارشات از طريق اينترنت و تلفن و وسايل ارتباط جمعي ديگر دريافت شده و جمع آوري آنها مي تواند از هر آدرسي صورت گيرد. 
با هر قرارداد پستي مي توانيد يك آدرس اعلام نماييد تا روزانه سفارشات از آن آدرس جمع آوري و توزيع سراسر گردد.

  15- پشتيباني فروتل چگونه عمل مي كند؟  
پشتيباني آنلاين فروتل در اكثرا اوقات شبانه روز آماده پاسخگوي آنلاين سوالات شما مي باشد كه به سوالات مرتبط با فروشندگاني كه مي خواهند عضو سيستم فروش پستي فروتل شوند پاسخ مي دهند. 
تيم هاي مختلفي در فروتل فعاليت مي كنند كه در بخش هاي فني، بازاريابي، محصولات، سفارشات، روابط عمومي و رسيدگي با شكايات و … فعال مي باشند كه از ساعت 9 صبح الي 12 شب آماده پاسخگويي هستند و در كمتر از يكساعت پاسخ سوالات به ايميل فروشندگان ارسال مي گردد. 
آموزشهاي ويژه اي در هر بخش به فروشندگان داده مي شود. 
– در بخش پشتيباني فني به مشكلات مرتبط با پنل پستي، تغييرات خواسته شده توسط فروشندگان، ابهام و سوالات مطرح شده در زمينه فروشگاه هاي اينترنتي آنها و كليه موارد مرتبط به امور فني پنل فروش پستي آنها در اين بخش مورد رسيدگي قرار مي گيرد. 
– در بخش پشتيباني تبليغات و بازاريابي انواع روشهاي موثر تبليغات و افزايش فروش به فروشندگان آموزش داده مي شود و توصيه هاي لازم به فروشندگان داده مي شود. 
– در بخش پشتيباني محصولات، محصولات فروشندگان بررسي شده تا با كيفيت مناسب در سيستم تبليغاتي وارد شود و قبل از ورود محصولات به سيستم بازارياي فروتل بايستي مورد تاييد اين بخش فروتل قرار گيرد و فروشندگان نيز مسائل مرتبط با محصولات خود را در اين بخش مطرح مي نمايند. 
در ساير بخشهاي نيز ساير فعاليتها مانند پيگيري سفارشات و بخش مالي مورد رسيدگي قرار مي گيرد. 
در صورتيكه در هر كدام از موارد مطرح شده سوال يا ابهامي وجود داشت همين الان مي توانيد از بخش پشتيباني آنلاين استفاده نماييد كه باز كردن سايت www.frotel.com پنجره گفتگوي آنلاين باز مي شود كه با وارد كردن نام خود مي توانيد با يكي از پشتيباني هاي آنلاين فروتل صحبت نماييد.

  16- آيا براي آغاز فروش پستي سايت فروشگاهي نياز است؟  
براي معرفي فروشنده به پست سايت فروشگاهي اعلام مي شود. 
فروتل سايت فروشگاهي به فروشنده هديه مي دهد و حتما الزامي نيست كه فروشنده در زمان ثبت نام سايت فروشگاهي داشته باشد. 
بنابراين فروتل به فروشنده سايت فروشگاهي كه با سيستم فروش پستي هماهنگ مي باشد هديه مي دهد كه فروشنده را از پرداختن هزينه راه اندازي سايت فروشگاهي و كارهاي مرتبط با آن بي نياز مي نمايد.

  17- آيا فروتل فروشگاه ساز اختصاصي دارد؟  

دو نوع سايت فروشگاهي كه كاملا مختص سيستم فروش پستي فروتل است وجود دارد. 
فروشگاه ساز نوع 1) فروشگاه ساز رايگان فروتل: 
اين نوع سايت فروشگاهي مستقيما با پنل فروش پستي فروشنده متصل است كه بلافاصله پس از ورود محصول در اين سايت نمايش داده مي شود
اين سايت مشابه nasle-javan.net ، anamiskala.com و … مي باشد. 
امكان تغيير لوگو، رنگ بندي پس زمينه و پيغام صفحه اول و … وجود دارد. 
در زمان شروع به فعاليت فروشنده در فروتل از اين نوع سايت با يك دامنه IR به صورت كاملا رايگان هديه داده مي شود فقط كافيست اسمي براي سايت خود انتخاب نماييد. 
در داخل پنل فروش پستي بخش امكانات پيشرفته بخشي براي مديريت اين نوع فروشگاه وجود دارد و مي توانيد هر تعداد سايت فروشگاهي از اين نوع را از اين بخش درخواست نماييد كه يك الي دو روزه تحويل مي گردد و براي هر سايت جديد فقط هزينه دامنه خواهيد داشت. 
فروشگاه ساز نوع 2) فروشگاه ساز حرفه اي فروتل: 
اين نوع فروشگاه ساز داراي پنل تخصصي و مجزا مي باشد و داراي امكانات مختلف فروشگاهي مانند بخش مديريت محصولات، مديريت بخش خبري، بيش از 8 قالب مختلف فروشگاهي، مديريت عكس و ظاهر سايت، بخش تبليغات، لينكدوني، تنظيمات كلي و موارد گوناگون ديگر مي باشد. 
نمونه اين نوع فروشگاه ساز javancd.com ، tala-javaher.com ، tala-javaher.com ، zanbanoo.com، darsamooz.com و … مي باشد 
هزينه اين نوع فروشگاه اگر همزمان با ثبت نام فروش پستي باشد 50 هزار تومان خواهد بود. اين هزينه شامل هزينه دامنه و هاست سايت نيز مي باشد. 

توجه نماييد كه برنامه هر دو نوع فروشگاه ساز اختصاصي فروتل بوده و مرتبا امكانات آن افزايش مي يابد و پشتيباني رايگان تيم فني را نيز به همراه دارد و يكي از مزاياي اين فروشگاه ساز ها همخواني كامل با سيستم فروش پستي فروتل مي باشد كه باعث مي شود فروشنده زمان خود را صرف پيگيري كارهاي فني سايت فروشگاهي خود ننمايد.

  18- روشهاي ارسال و نحوه ي محاسبه هزينه پست چگونه مي باشد؟  

دو روش ارسال پستي در فروتل استفاده مي شود. 
پست سفارشي و پست پيشتاز
براي اطلاع از نحوه ي محاسبه هزينه پستي از لينك زير وارد شويد: 

فرم آنلاين محاسبه هزينه پست
http://www.frotrace.ir/post

 19- سيستم تبليغاتي رايگان فروتل چيست و چرا امكان بي نظيري است؟  

امكان جديد و بي نظيري مي باشد كه هر فروشنده مي تواند به صورت مجزا سيستم مشاركت در فروش براي محصولات خود داشته باشد. 
بدين صورت كه فروشنده بازارياب اختصاصي (وبمستر) براي تبليغ محصولات خود جذب كرده كه صرفا بر روي محصولات وي تبليغات نمايد و به ازاي فروش پورسانت دريافت كنند كه محدوديتي در تعداد بازارياب وجود ندارد. 
اين امكان به فروشگاه ساز رايگان فروتل نيز اضافه گرديده است كه مي توانيد براي نمونه در سايت anamiskala.com سمت راست پايين دكمه رهگيري سفارش آنرا مشاهده و با نحوه ي كار آن آشنا شويد. 
سيستم پشتيباني بازاريابي فروتل كه مجري سيستم تبليغات رايگان است پشتيبان دائمي اين بخش از فروتل نيز مي باشد و به بازاريابهاي اختصاصي، 5هزار تومان توسط فروتل هديه عضويت داده مي شود و مرتبا بر امكانات اين بخش افزوده مي شود، واريزي درآمد بازاريابها هفته اي دو مرتبه توسط فروتل انجام مي گيرد و هيچ گونه هزينه هاست و دامنه و پشتيباني بابت اين سرويس دريافت نمي شود. 
البته فرشنده مي تواند بر روي اين افراد مديريت داشته باشد و با آنها در ارتباط باشد ولي به صورت خودكار تيم پشتيباني فروتل كارهاي لازم را انجام مي دهد و فروشنده در اين بخش كار بسيار ساده اي دارد و فقط بايد اين امكان را معرفي نمايد تا بازاريابها ثبت نام نمايند و تيم پشتيباني فني و بازاريابي فروتل كليه كارهاي پس از آن را برعهده دارد و تنها يك دهم پورسانت تعيين شده محصولات فروخته شده در اين سيستم به تيم پشتيباني فروتل تعلق مي گيرد كه بسيار ناچيز است و هزينه هاي اين بخش از خدمات فروتل را پوشش مي دهد. 
فروشندگاني كه سابقه فعاليت تبليغاتي در اينترنت داشته اند قدر اين امكان را مي دانند و از آن استفاده مي نمايند چراكه ريسك عدم بازدهي تبليغات را كاهش مي دهد و به ازاي فروش پورسانت مي پردازند كه پورسانت كالاي توزيع شده توسط سيستم به صورت خودكار محاسبه و به بازارياب پرداخت مي شود و … و از مزيت هاي بزرگ سيستم فروش مشاركتي اختصاصي فروتل عدم درگيري فروشنده در مديريت و واريز درآمدها و كارهاي پشتيباني و بروز رساني برنامه و هزينه ها سرور و … مي باشد. 
همچنين از هر نوع فروشگاه ساز ديگري هم استفاده شود وب سرويس اضافه كردن سيستم مشاركت در فروش آن در اختيار فروشنده قرار مي گيرد كه با اضافه كردن كدهاي آن براحتي هر سايتي قابليت تبديل به سيستم مشاركت در فروش را پيدا مي كند. 
اين امكان در سيستم هاي مشابه با قيمت هاي بسيار زياد ارائه گرديده است كه فروتل به صورت رايگان در اختيار فروشنده قرار گرفته است و مي تواند در افزايش فروش نقش زيادي داشته باشد.

 20- وب سرويس چيست و چگونه عمل مي كند؟  

وب سرويس شامل كدهايي هستند كه به برنامه فروشگاه ساز هاي مختلف اضافه گرديده و امكاناتي بر آن اضافه كرده و آنرا متناسب سرويس فروش پستي فروتل مي نمايد و نوعي خودكار سازي در فرايندهاي مختلف مي باشد. 
چندين نوع وب سرويس در فروتل وجود دارد كه كاربرديهاي مختلفي دارند. 
الف) وب سرويس ثبت سفارش: در صورتيكه از فروشگاه سازهاي مختلف استفاده مي نماييد و مايل با اين هستيد كه تمامي مراحل خريد به صورت مستقل در سايت شما انجام گيرد و نهايتا اطلاعات خريدار به پنل پستي منتقل شود از اين نوع وب سرويس استفاده مي شود كه به همراه آموزش و مثال، نحوه ي اضافه كردن اين امكان به هر نوع برنامه فروشگاه ساز آورده شده است. 

ب) وب سرويس مشاركت در فروش: اين نوع وب سرويس امكان سيستم مشاركت در فروش را به فر وشگاه سازهاي مختلف اضافه مي كند كه با اضافه كردن اين كد در برنامه فروشگاه ساز مي توانيد براي محصولات خود بازارياب (وب مستر) جذب كرده كه داراي جزئياتي و توضيحات بيشتري است كه به صورت كامل و همراه مثال آموزش داده شده است. 

ج) وب سرويس همكاران و برنامه نويسان: اين امكان صرفا در اختيار شركتهاي طراح وب و هاست و دامنه قرار مي گيرد كه با پيام گذاشتن در بخش تماس با ما اطلاعات تكميلي در اختيار آنها قرار مي گيرد. 

براي مشاهده اين دو نوع وب سرويس و استفاده در فروشگاه سازهاي مختلف مي توانيد از لينك زير فايلهاي مربوط و آموزشهاي مربوطه را دانلود و استفاده نماييد. 

دانلود وبسرويسهاي فروتل + مثالها و سورس كدهاي آماده

 21- چرا فروشنده هاي پرفروش و فعال اينترنتي از فروش پستي فروتل استفاده مي كنند؟  

امكانات مختلف و منحصر به فردي فروتل در اختيار كليه فروشنده ها قرار مي دهد، علاوه بر آن امكانات اختصاصي و مجزايي به فروشنده هاي پرفروش و فعال اينترنتي ارائه مي گردد كه برخي از آنها به شرح زير اعلام مي گردد: 

– واريزي در هر زمان بنا به درخواست فروشنده

– تاييد تلفني سفارش لحظه اي و بلافاصله پس از ثبت سفارش

– حق عضويت سالانه رايگان (فقط 50 هزار تومان سهم پست در سال اول دريافت مي شود) 

– تمديد سالهاي بعد كاملا رايگان خواهد بود

– پشتيباني ويژه و دائمي 

– تحت شرايطي واريز علي الحساب ارسال شده روز تا 40 درصد قابل افزايش مي باشد

– سيستم مشاركت در فروش ويژه

– متناسب سازي برنامه ها همخوان با نيازهاي اين فروشندگان

– تعامل نزديك با اين فروشنده ها

و … 

اين امكانات علاوه بر امكاناتي است كه به صورت عمومي در اختيار تمامي فروشندگان قرار مي گيرد. 

فعال بودن فروشنده بر اساس ميزان فروش ماهانه تشخيص داده مي شود كه سقف پاييني داشته و بيشتر از 2ميليون تومان در ماه تعيين گرديده است.

 22- ريسلري چيست و چگونه مي توان در آن ثبت نام كرد؟  

ريسلري امكاني جديد و منحصر به فرد مي باشد كه توسط فروتل پياده سازي و اجرا گرديده و نمونه مشابهي ندارد. 

ريسلري قابل استفاده براي: 

– كليه فروشندگان بويژه فروشندگاني كه تنوع محصول بالايي دارند

– شركتهاي پخش كه به توليد كننده و فروشندگان سرويس دهي مي نمايند

– اصناف گوناگون مانند انتشارات، كامپيوتر، لوازم خانگي و … 

– تشكل هاي گوناگون مانند گروه هاي دوستان و خانوادگي كه مايل به آغاز فروش اينترنتي مستقل و سازماندهي شده و با هزينه مناسب هستند

– مجتمع هاي فروشگاهي و پاساژها كه مجموعه اي از فروشگاه ها مي باشد

– افرادي كه داراي توانايي مديريت فروشندگان و هماهنگي لازم را دارا مي باشند

و … 

ريسلري اين امكان را به ريسلر مي دهد تا بي نهايت فروشنده را در شهر خود جذب كرده و كليه امكانات فروشندگي فروتل مانند سايت هديه فروتل، سيستم تبليغات اختصاصي و عمومي، پرداخت آنلاين و در محل پستي، تاييد تلفني، دو مرتبه تسويه حساب در هفته و … را در اختيار فروشندگان خود قرار دهد و البته كليه سفارشات از محل ريسلر جمع آوري مي شود و كليه كارهاي فني مربوطه توسط فروتل انجام مي گيرد. 

فروشنده ريسلر علاوه بر درآمد از فروش محصولات خود، از فروشندگان زير مجموعه ي خود مي تواند حق عضويت سالانه دريافت كرده و كارمزدي از فروش فروشندگان داشته باشد كه درآمدي دائمي و مطمئن مي باشد. 

توجه نماييد كليه حسابها و ميزان فروش و درآمدها به صورت سيستمي و توسط فروتل محاسبه مي گردد و هماهنگي و كارهاي فني مربوطه نيز برعهده فروتل است و ريسلر براحتي مي تواند در نقش فروتل اين سرويس ها را به فروشندگان شهر خود ارائه كرده و درآمد مناسب و دائمي كسب نمايد. 

براي عضويت در سيستم ريسلري ابتدا بايد فروشنده عادي فروتل باشيد كه از بخش ثبت نام فروشنده سايت فروتل اقدام كرده و پس از فعال شدن پنل، درخواست ارتقاء پنل به ريسلري را اعلام مي نماييد كه بابت اين ارتقاء فقط يكبار و براي هميشه مبلغ 50 هزار تومان دريافت مي گردد كه هزينه تمديد سالانه نيز نخواهد داشت و هميشه فعال خواهد بود.

به مناسبت افتتاح ريسلري موقتا به جاي 50 هزار تومان با 40 درصد تخفيف 30 هزار تومان بابت ارتقاء پنل به ريسلري دريافت مي گردد.

 23- 20 درصد تخفيف عضويت فروشنده، ويژه ي فروشندگان ساير سيستمها فقط تا عيد؟  

فروشندگان مي توانند همزمان عضو چندين سرويس دهنده فروش پستي (واسطه پستي) باشند و همزمان از امكانات مختلف آنها استفاده نمايند. 

به منظور تسهيل عضويت فروشندگاني كه در حال حاضر عضو ساير سيستم ها مي باشند تخفيف 20 درصد را تعيين كرده است 

با توجه به اينكه فروشندگاني كه عضو ساير سيستم ها هستند، بابت عضويت قبلا هزينه اي به شركت مربوطه پرداخت كرده اند اين تخفيف در نظر گرفته شده است تا با هزينه پايين تر از سايرين بتوانند از خدمات مختلف فروتل نيز بهره مند گردند. 

يعني كل هزينه استفاده از سرويس هاي گوناگون فروتل براي فروشندگاني كه عضو سيستم فروش پستي ديگري هم هستند 80 هزار تومان است كه 50 هزار تومان از اين مبلغ به حساب پست واريز مي گردد. 

براي ثبت نام از بخش ثبت نام فروشنده سايت فروتل وارد شويد، 80 هزار تومان را به يكي از حسابهاي اعلامي در پايين فرم ثبت نام واريز و فرم ثبت نام را تكميل نماييد.

به منظور مشخص شدن اينكه عضو سيستم فروش ديگري نيز مي باشيد و شامل تخفيف باشيد،حتما در بخش اعلام آدرس سايت فروشگاهي در فرم ثبت نام، يك يا چند سايت خود را كه با سرويس فروش ديگري فعال مي باشد وارد نماييد تا تخفيف 20 درصد براي شما اعمال گردد.

 24- نماد اعتماد ملي چيست و چگونه بايد آنرا دريافت كرد ؟ 

وزرات صنعت، معدن و تجارت به منظور ساماندهي فروش اينترنتي به عنوان شخص ثالث اقدام به بررسي و اعطاي نماد اعتماد ملي به سايتهاي تجاري حائز شرايط نموده است كه در صورت اجراي مناسب آن مي تواند گام مناسبي در جهت ساماندهي و جلب خريداران به خريد اينترنتي نمايد. 

فروشندگان گرامي قبل از ثبت نام، بايستي از سايت http://enamad.ir نماد اعتماد ملي سايت فروشگاهي خود را دريافت نمايند و مستندات مربوط به آنرا نيز به همراه ساير مدارك لازم به فروتل اعلام نمايند. 

يكي از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونيكي، ايجاد اعتماد و اطمينان در ميان كاربران خدمات الكترونيكي مي باشد.با توجه به بررسي هاي انجام گرفته ، مهمترين عوامل مراجعه و اعتماد خريداران به فروشگاه هاي مجازي به شرح ذيل مي باشند : 

1- شناسايي مالك فروشگاه و امكان مراجعه در صورت بروز اشكال. 

2- كامل و صحيح بودن اطلاعات كالا يا خدمات ارائه شده. 

3- گارانتي محصولات و ارائه خدمات پس از فروش. 

4- واضح بودن روند برگرداندن كالا و بازپس گيري پول. 

5- محفوظ ماندن اطلاعات شخصي و مالي خريداران. 

6- تاييد امنيت سايت توسط يك موسسه و مركز ملي اعتماد. 

طبق مطالعات انجام شده تائيد فروشگاه مجازي توسط يك موسسه و مركز ثالث ، بيشترين تاثير در مراجعه و اعتماد خريداران به فروشگاه مجازي را دارد . در اين حالت خريدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنيت بيشتري دارد و اگر از اطلاعات شخصي وي سوء استفاده شو د ، مي تواند براي شكايت از فروشگاه مجازي متخلف به مراجع قانوني مراجعه نمايد. 

در ايران مركز توسعه تجارت الكترونيكي مسئوليت ايجاد زير ساخت هاي امنيت و اعطاي نماد اعتماد الكترونيكي به فروشگاه هاي مجازي را برعهده دارد. 

اعطاي نماد اعتماد الكترونيكي براي وب‌سايت هاي تجاري با هدف قانونمند كردن و چارچوب دهي به فعاليت فروشگاه‌هاي مجازي در حال انجام مي باشد. نماد اعتماد الكترونيكي به شكل يك علامت در بالاي سايت‌هايي كه از نظر قانوني فعاليت آنان مورد تائيد است به نمايش در مي آيد. ساماندهي سايت‌هاي تجاري در كشور موثرترين گام براي ايجاد فضاي تجارت الكترونيكي به‌خصوص B2C خواهد بود. به نحوي‌كه مردم در هنگام خريد از طريق اينترنت با اطمينان از اين‌كه سايت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسميت مي‌شناسند،‌ اقدام به خريد مي كنند. 

خريداران مي بايد با جستجو در فهرست وب سايت هاي مورد تاييد، از صحت “نماد اعتماد الكترونيكي” به نمايش درآمده در وب سايت ها اطمينان حاصل کنند. 

براي كسب اطلاعات بيشتر و اخذ نماد اعتماد ملي براي سايت تجاري خود مي توانيد از طريق سايت زير اقدام نماييد. 

http://enamad.ir

 

 

 25- پنل دموي آنلاين فروشندگان فروتل 

آدرس ورود فروشنده پنل دموي فروش فروتل: 

http://www.frooshande.ir

نام كاربري: mellatsho
رمز عبور: jsOl41wXhf0Easv

 26- آشنایی با فروشگاه ساز حرفه ای پارسی تک و چگونگی راه اندازی آن؟  

فروشگاه ساز حرفه ای پارسی تک توسط تیمی مجرب طی دو سال با الگو برداری از بیش از 10 سایت برتر مورد استفاده در ایران راه اندازی گردیده است و با توجه به توافق صورت گرفته با تیم پشتیبانی پارسی تک فروشندگانی که عضو سرویس پستی فروتل شوند به صورت رایگان سایت فروشگاهی به همراه هاست و دامنه IR و پشتیبانی دائمی بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای ظرف 24 ساعت کاری راه اندازی می گردد.
توجه فرمایید هزینه راه اندازی فروشگاه سازی با این امکانات حداقل 500 هزار تومان می باشد که با توجه به همکاری مداوم فروتل با فروشگاه ساز پارسی تک به صورت رایگان در اختیار فروشندگانی که فقط عضو فروتل باشند قرار می گیرد که علاوه بر اینکه در هزینه های فروشندگان صرفه جویی چشمگیری می شود نیازی به صرف زمان برای راه اندازی و پشتیبانی های بعدی آن نخواهند داشت و بر روی فروش تمرکز خواهند کرد که مزیت فوق العاده ای خواهد بود.
در ذیل لیستی از نمونه سایت فروشگاه های فروشندگان که از پارسی تک استفاده نموده اند به عنوان نمونه آورده شده است:
معراج موبایل http://merajmobile.ir
زن بانو http://zanbanoo.com
بهترینها http://toptarin.com
بهترین کالاها http://topkala.com
طلا جواهر http://tala-javaher.com
شاپ کالا http://shop-kala.ir
نشر کتاب http://nashreketab.com
دیج کالا http://digkala.ir
مشهد شاپ http://mashhad-shop.ir
ارزان فروش http://arzanfrosh.ir
کمیاب کالا http://kamyab-kala.ir
حجاب فاطمی http://hejabfatemi.com
صفر و یک http://sefryeek.ir
پارتاک شاپ http://partakshop.com
روبونت http://robonet.ir
ایکات http://eikat.ir
کامپیوتر مهدی http://computeralmahdi.ir
آناج anajshop.ir
سی دی 724 http://cd724.ir
شاپ جاب http://shop.joub.ir
ژینوبون http://jinobon.com
چاپی http://chapy.ir
تیم تل http://teamtel.ir
سون مارکت http://seven-market.ir
جوان سی دی http://javancd.ir
عقربه http://aghrabeh.com
ماندگار http://3bfi.ir
بیسته بیست www.20t20.ir
یور بای http://yourbuy.ir
تبلت موبایل http://tablet-mobile.ir
ام ان شاپ http://mnshop.ir 
تابلو فرش http://tablofarsh20.ir 
جشنواره http://jashnvar.com 

راه اندازی سیستم کسب و کار اینترنتی

یک دیدگاه

  1. دوستانی که علاقه مند هستند به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ، یک مجموعه آموزشی پیدا کردم در این زمینه که میتونه خیلی مفید باشه ، این مجموعه آموزشی که به صورت فیلم تهیه شده به صورت قدم به قدم تمام نکات و اطلاعاتی که جهت راه اندازی یک فروشگاه مجازی نیاز دارید ، در اختیارتون قرار میده ، از لینک های زیر می تونید توضیحات پکیج رو به صورت کامل مشاهده کنید :

    http://www.onlineforosh.com/product/4064

    http://www.tablighat.net/pages/3/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-/default.aspx

    http://geron.ir/Card/add.php?PID=213600343004&checker=0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Security Code(کد امنیتی): *