۱۳۹۶/۰۴/۰۷ ۸:۱۵:۵۵ قبل از ظهر
خانه >> پایگاه آموزش >> شناخت مشتری یک استراتژی بازاریابی


شناخت مشتری یک استراتژی بازاریابی
شناخت مشتری یک استراتژی بازاریابی

شناخت مشتری یک استراتژی بازاریابی

هر کسب و کاری مشتریان خاص خود را دارد و آنها نیز به نوبه خود ویژگی های متفاوتی دارند
سن ,جنسیت ,درامد ,موقعیت و …
شناخت مشتری یک استراتژی بازاریابی
شناخت مشتری یک استراتژی بازاریابی
مشتریان خاص شما افرادی هستند که کالایی را به خاطر دلایلی کاملا ویژه و بدون هیچ دلیلی از شما می خرند با نمی خرند.
انگیزه ای که مشتری را به خرید یا عدم خرید ترغیب میکند مربوط به روحیه اوست.
شناسایی خصوصیات مشتری علم شناخت واقعیت بازار است و به شما می گوید که چرا مشتری شما خرید می کند؟
پس وقتی از خودتان می پرسید: آیا کارتان فرصت جدیدی را فراهم میسازد یا نه؟ بایستی براورد کنید چه تعداد فرصت فروش پیش روی خود دارید ( تعیین تعداد مشتریان) و اینکه چقدر موفق میشوید تا نیازهای احساسی یا ادراکی نهفته مشتریانتان را براورده سازید
شاید در برخی مواقع با خود بگویید : وقتی مشتریتان نمی داند چه میخواهد من از کجا باید بدانم؟
جواب ساده است: فقط در صورتی موفق می شوید بدانید که او چه میخواهد که را بیشتر از خودش بشناسید یا با روحییه ی او اشنا باشیم.
((شناخت مشتری)) و اینکه ((چرا می خرد)) دو رکن اصلی بازاریابی موفق است.پس از شناخت این دو رکن شما میتوانید مدل و اولیه ای بسازید تا نیازهای ناخوداگاه او را براورده سازید
توجه ” مدل نباید تصادفی یا اتفاقی باشد بلکه باید کاملا به صورت علمی ساخته شود”
شناخت مشتری به شما می گوید چه کسی خرید می کنید و چه کسی خرید نمی کند. اینکه چرا مشتری شما خرید می کند علم احساس شده بازار است.
این علم می گوید چرا مشتریان شما یک محصول مشابه را به دلایل مختلف می خرند. احساسات درونی منجر به تصمیم گیری مشتری شما خواهد شد و اگر شما مشتری خود را به خوبی بشناسید برای مرتفع کردن احساسات او تلاش خواهید کرد.
یک مثال:
فروشنده ای  را تصور کنید که کت و شلوار سرمه ای رنگ بر تن دارد و طرح ان راه راه است. خط اتوی شلوارش کاملا صاف و پیراهن سفید اهاری بر تن دارد و کراواتش راه راه ابی و قرمز است کفش هایش کاملا مشکی براق هستند.
شما به عنوان یک خریدار با دیدن چنین فردی چه احساسی پیدا می کنید؟
ایا تیپ او شبیه انسان هایی که در کارشان جدی هستند نیست؟
ایا به او اطمینان نمی کنید؟
ایا به محصول یا محصولات او اطمینان نمی کنید؟

درباره‌ی پرهام پارسا

.:: شما به دنیا آمده اید که کسی باشید که خود، خودتان را طراحی میکنید ::.اگر بارها و بارها وبارها شکست خوردید، دست رد به سینه تان زدند، اگر گفتند “روی من حساب کن” و دیگه از آنها خبری نشد؛ هرگز به خودتان نگویید این پایان کار است. به خودتان بگویید هنوز تمام نشده، آنقدر ادامه میدهم تا زمانی که پیروز شوم

Check Also

سبدگردانی اختصاصی

سبدگردانی اختصاصی

سبدگردانی اختصاصی مهمترین ویژگی سبد اختصاصی تشکیل سبد متناسب با ویژگی های خاص هر سرمایه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Security Code(کد امنیتی): *