۱۳۹۶/۰۴/۰۷ ۸:۱۷:۳۰ قبل از ظهر
خانه >> پایگاه اصلی >> اطلاعیه >> 9610 چهار رقمی که کسب و کارتان را متحول میکند


9610 چهار رقمی که کسب و کارتان را متحول میکند
9610 چهار رقمی که کسب و کارتان را متحول میکند

9610 چهار رقمی که کسب و کارتان را متحول میکند

9 دلیل برای اینکه باید از همین امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان باشید

تفاوت آدمهای عادی با آدمهای موفق تنها در یک چیز است : تفاوت طرز فکر آنها و نحوه نگاه کردن آنها به مسایل مختلف. آدمهای عادی برای انجام ندادن یک کار دلیل پیدا می کنند و آدم های موفق برای انجام دادن آن. در ادامه 9 دلیل اساسی آورده شده است که هر کدام از آنها برای اینکه شما بر اساس آن تصمیم بگیرید که از امروز به جای کارمند بودن یک کار آفرین باشید کافیست، انتخاب با شماست که از امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خود باشید یا خیر :

1- وقت آزاد : شاید در ابتدا شما مجبور باشید برای رونق کارتان وقت بیشتری صرف کنید و در قبال آن در آمد کمتری به دست آورید ولی بعد از مدتی این کسب و کار شماست که برای شما کار خواهد کرد و شما برای پرداختن به دیگر علاقیتان وقت بیشتری خواهید داشت. حتما این تجربه را داشته اید که در یک روز کاری در حالی که پشت میز خود نشسته اید با حسرت این تصورات در ذهن شما نقش بسته است که “ای کاش الان کنار دریا، در یک جاده جنگلی یا در مسیر کوهستان بودم”  و در همان حال رئیس شما در حال لذت بردن از تمام آن چیزهاییست که شما آرزوی آن را دارید

2- داستانی شنیدنی :  وقتی دیگران از شما سوال می کنند که به چه کاری مشغول هستید و شما پاسخ می دهید که کسب و کار خود را دارید، به راحتی می توانید برق اشتیاق را در چشمان آنها ببینید. آنها مشتاقانه خواهند پرسید که چگونه این کسب و کار را راه انداخته اید؟ چه قدر زمان برای راه اندازی آن صرف کرده اید؟ آنها چگونه می توانند مانند شما یک کار آفرین باشند و رمز موفقیت شما در راه اندازی یک تجارت چه چیز بوده است؟ شما در تمام محافل مرکز توجه و قصه گوی داستان خود هستید. زمانی که شما برای کسی کار می کنید افراد معمولا تمایلی به شنیدن قصه شما ندارند چون قصه شما هم مانند قصه آنها تکراریست.

3- حس لذت بخش رضایت : حتما شما هم تجربه ایجاد کردن یک چیز هر چند کوچک را دارید. بعد از آن چه حسی داشته اید؟ خلق کردن هر چیزی با موفقیت حس فوق العاده ای در آدم ایجاد می کند. وقتی شما یک کسب و کار خلق می کنید و به کارمندان خود نگاه می کنید که به واسطه نبوغ شما مشغول به کار هستند می توانید با غرور به خود بگویید “من این کار رو کردم”. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که افراد برای خوشبخت بودن برشمارده اند رضایت از کاریست که انجام می دهند.

4- تضمینی برای آینده: اگر شما یک دکتر، مهندس یا کارگر ساختمان باشید تقریبا محال است که بتوانید بعد از خود این حرفه را برای فرزندان یا همسر خود بر جای بگذارید. ولی زمانی که شما یک کسب و کار داشته باشید می توانید آن را به نسل های بعد از خود منتقل کنید و آینده انها را تضمین نمایید. و البته به آن چه کرده اید افتخار کنید چون شما خالق آن بوده اید.

5- امنیت شغلی : همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های یک فرد شاغل امنیت شغلیش است. اینکه آیا در پایان سال قرار داد او تمدید می شود یا خیر؟ آیا ممکن است در این تعدیل نیرو نام او هم جزو افراد اخراجی باشد یا خیر؟ اگر شما رئیس خودتان باشید آیا بازهم این دغدغه را خواهید داشت؟

6- دایره بزرگ دوستان : یکی از مهم ترین ویژگی هایی که کار آفرینان موفق دارند تمایل به برقراری ارتباط با دیگران است. آنها دوست دارند با سایر افراد موفق در ارتباط باشند، به تجربیات آنها گوش بدهند و با آنها در مورد موفقیت ها و ضعف هایشان صحبت کنند. شما با راه اندازی یک کسب کار دایره دوستان خود را نیز بزگتر و با کیفیت تر خواهید کرد و از گذراندن وقت در کنار آنهایی که مانند شما فکر میکنند بسیار لذت خواهید برد. توجه کرده اید که کار آفرینان و افراد موفق اکثرا همدیگر را می شناسند و با هم دوست هستند؟

7- جاودانگی : خیرترین افرادی که شما در زندگی خود دیده اید چه کسانی هستند؟ بیل گیتس رئیس افسانه ای مایکروسافت به همراه همسرش از سال 2006 تا کنون 23.7 میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده اند. همواره کار آفرینان موفق در صف ابتدایی کمک به دیگران هستند. زمانی که شما یک کسب و کار موفق داشته باشید در کنار کمک به سایر افراد برای رسیدن به اشتغال و کسب یک حرفه، می توانید به بنیادهای خیریه و غیر انتفاعی نیز کمک نمایید و یا اسپانسر یک کار تحقیقاتی شوید و از این طریق به گسترش رفاه و علم در کشور خود کمک نمایید. یک اثر جاودانه و ماندگار از شما برای آیندگان، آنچه که همیشه به واسطه آن از شما به نیکی یاد می کنند.

8- مهارت و تخصص : شما برای پیشبرد و گسترش تجارت خود باید همواره در حال یاد گرفتن باشید. این یاد گرفتن و آموزش با آنچه شما در مدرسه یا دانشگاه آموخته اید خیلی متفاوت خواهد بود. در مدرسه یا دانشگاه شما مجبور هستید آنچه که نمی دانید چه استفاده ای از آن خواهید کرد را بیاموزید و این احساس خوبی در شما ایجاد نمی کند. ولی زمانی که شما برای پیشرفت و ارتقای کارتان به دنبال آموختن می روید و سپس نتیجه آن را در کار خود مشاهده می کنید اشتیاق شما برای آموختن بیشتر می شود و نه تنها این آموختن را با اجبار انجام نمی دهید بلکه از آن بسیار هم لذت می برید. و بعد از مدت کوتاهی شما یک متخصص در حرفه خود با دانش بسیار بالا و البته عملی و کاربردی خواهید بود. حتی این دانش هم می تواند برای شما پولساز باشد.

9- استقلال مالی : اگر هیچ کدام از موارد بالا را هم به عنوان دلیل شروع یک کسب و کار قبول نداشته باشید همین یک مورد برای اینکه از همین امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار باشید کافیست. با راه اندازی یک کسب و کار شما هیچ وقت این دغدغه را نخواهید داشت که در انتهای برج منتظر کارفرمای خود باشید که حقوق شما را با تاخیر و البته پس از کسورات خواسته و ناخواسته به حساب شما واریز نماید و یا در انتهای سال به میزان افزایش حقوق خودتان و تنظیم کردن آن با افزایش سرسام آور قیمت ها فکر کنید. شما ارباب خودتان هستید و این کسب و کار شما و نبوغی که در آن به خرج می دهید است که تعیین می کند چه قدر در آمد داشته باشید.

اینها تنها 9 دلیل از بیشمار دلیلی است که شما بر اساس آن باید به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان باشید. شما نیز می توانید دلایلتان را برای راه اندازی یک کسب و کار در کامنت های انتهای این مطلب قرار دهید و احساستان را با دیگران به اشتراک بگذارید به امید اینکه این انگیزه روزی سبب راه اندازی یک کسب و کار برای شما شود.

اگر تصمیم خود را برای راه اندازی یک کسب و کار گرفته اید وقت آن است که حرکت به سمت هدفتان را شروع کنید. مقاله زیر را حتما بخوانید :

6 گام اساسی که در راه اندازی کسب و کارتان به شما کمک می کند

اگر شما تصمیم گرفته اید که از امروز رئیس خودتان باشید و یک کسب و کار برای خود راه اندازی کنید اما هنوز نمی دانید که چه طور باید به این هدف بزرگ برسید این مطلب به شما کمک می کند که اولین قدم ها را دقیق تر بردارید. در این مقاله 6 گام اساسی برای شروع یک کسب و کار توضیح داده شده است.

اما اگر هنوز به این نتیجه نرسیده اید که باید کسب و کاری برای خودتان داشته باشید قبل از خواندن این مطلب حتما مقاله ما در مورد “9 دلیل برای اینکه باید از همین امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان باشید” را مطالعه کنید.

انجام دادن هر کار جدید خصوصا تغییر نحوه زندگی کاری و راه اندازی یک کسب و کار همواره با ترس همراه است. اگر شما هم با این حس رو به رو هستید نگران نباشید این ترس فقط  مختص شما نیست و همه کسانی که در حال حاضر در کسب و کار خود موفقند این ترس ها را تجربه کرده اند. حال سوال این است که چگونه می توان بر این ترس غلبه کرد؟ ترس همیشه به خاطر ناشناخته بودن مسیر است و اگر شما مسیر را برای خود روشن کنید راحت تر می توانید به هدف خود برسید. این 6 گام به شما در روشن کردن مسیر بسیار کمک خواهد کرد :

گام اول : مشخص کنید که چرا می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید

اولین کاری که باید بکنید این است که هدفتان را به طور واضح مشخص کنید. با خودتان رو راست باشید و دلایلی که می خواهید از امروز یک کسب و کار جدید را شروع کنید را برای خود روشن کنید. حتی توصیه ما به شما این است که این اهداف را یادداشت کنید و در جایی قرار دهید که در روز چندین بار بتوانید آنها را ببینید. نیرویی که رسیدن به این اهداف در شما ایجاد می کند در مواجهه با مشکلات بسیار می تواند به شما کمک کند. دلهره را کنار بگذارید و با نیروی اراده برای رسیدن به هدفتان اولین قدم را بردارید. هر زمان که احساس ضعف یا خستگی کردید دوباره اهداف خود را مرور کنید و ببینید برای رسیدن به چه چیزی این مسیر را برگزیده اید. نتیجه شگفت انگیز خواهد بود، پس از هر بار مرور اهدافتان شما در خود نیرویی عجیب برای جلو رفتن احساس خواهید کرد. اگر هنوز برای شروع این مسیر به یقین نرسیده اید “9 دلیل برای اینکه باید از همین امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان باشید” را مطالعه کنید.

گام دوم : نوع کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید را مشخص کنید

دومین گام انتخاب نوع کسب و کاری است که می خواهید راه اندازی کنید. زمانی که من با افراد در مورد تصورشان در مورد راه اندازی یک کسب و کار صحبت می کنم بسیاری از آنها فکر می کنند که راه اندازی یک کسب و کار یعنی اختراع کردن یک چیز جدید یا عرضه یه محصول نو آورانه، بعد با نا امیدی با خود می گویند من توانایی همچین کاری را ندارم. در صورتی که اگر به دنیای اطراف خود نگاه کنید درصد بسیار ناچیزی از کسب و کارها نو آورانه هستند. بسیاری از آنها همان محصولات موجود را به طریقی دیگر عرضه می کنند. یک مثال ملموس بستنی دومینو است. وقتی محصولات این شرکت را که حدود یکسال است در این عرصه به طور جدی وارد شده است با رقیب با قدمت خود یعنی میهن مقایسه می کنید هیچ تفاوت فاحشی بین آنها نمی بینید ولی دومینو وارد بازار شد و همان محصول قبلی را به بازار فقط به شکلی جدید عرضه کرد و در حال حاضر رقیبی جدی برای میهن باسابقه محسوب می شود.

به اطراف خود به دقت نگاه کنید ببینید دوست دارید وارد چه حوزه ای بشوید. مثلا در حوزه مواد غذایی، پوشاک، لوازم منزل، حوزه الکترونیک و یا ….

برای این انتخاب ابتدا حوزه های کاری مختلف را برای خود لیست کنید و سپس به سوالات زیر به دقت پاسخ دهید :

  • چه قدر به این فیلد کاری علاقه مندم؟
    فیلدی را انتخاب کنید که به کار در آن علاقه مندید
  • آیا آنچه که من عرضه میکنم یک نیاز ضروری برای مشتریان است یا یک نیاز ثانویه؟
    با توجه به اوضاع اقتصادی کشور کالاهای ضروری در اولویت قرار دارند
  • بزرگی بازاری که می خواهم وارد آن شوم چه قدر است؟
    بازاری را انتخاب کنید که طیف وسیعی از مشتریان را در بر بگیرد
  • آیا بازار هنوز کشش لازم را دارد یا اشباع شده است؟
    بازارهایی با رقابت فشرده برای شما که اولین تجربه خود را پشت سر می گذارید مناسب نیست
  • برای راه اندازی یک کسب و کار در این حوزه به چه قدر سرمایه نیاز است؟
    برای شروع کسب و کاری را انتخاب کنید که راه اندازی آن سرمایه زیادی نمی خواهد

گام سوم : برای خود یک نقشه تجاری (Business Plan)  تهیه کنید

احتمالا با شنیدن عبارت Business Plan الان اخم های شما در هم رفته است و در حال این گفتگوی درونی با خود هستید : “اینم یه مقاله غیر کاربردی دیگه با کلمات قلمبه سلمبه” ولی اصلا نگران نباشید. Business Plan یا نقشه تجاری هیچ چیز عجیب و پیچیده ای نیست ولی وجود آن یکی از مهمترین  ضروریات راه اندازی یک کسب و کار است. نقشه تجاری به شما کمک می کند که شرایط کسب و کار را برای خود روشن کنید و بتوانید در آینده میزان دسترسی به اهدافتان را بسنجید. برای نوشتن یک Business Plan کافیست به سوالات زیر پاسخ دهید :

کسب و کار شما چه برتری ای نسبت به کسب و کارهای مشابه دارد؟ چه میزان سرمایه برای راه اندازی کسب و کارتان نیاز دارید؟ هزینه های جانبی (ثابت و متغیر) چه قدر هستند؟ بازار هدف شما کدام مشتریان هستند؟ قیمت و سود محصولاتی که می خواهید عرضه کنید چه قدر است؟ چه میزان باید فروش داشته باشید تا هزینه های اولیه پوشش داده شود؟ بعد از چه مدت به سود آوری خواهید رسید؟ محصول شما چگونه به دست مشتری خواهد رسید؟

گام چهارم :  رقیبان خود را بشناسید

حال که نسبت به شرایط کار خود اطلاعات لازم را کسب کردید باید به سراغ رقبا بروید و وضعیت رقبای خود در بازار را بررسی کنید. تقریبا شما هیچ تجارتی را نمی توانید راه اندازی کنید که در آن بدون رقیب باشید. نکته اساسی این است که تعداد رقبای شما به نسبت بزرگی بازاری که وارد آن شده اید چه قدر است؟ ممکن است تعداد رقبا در یک بازار زیاد باشد ولی این بازار این قدر بزرگ باشد که هنوز ظرفیت برای ورود به آن بسیار باشد.

گام پنجم : مقدمات لازم برای شروع کسب و کارتان را مشخص کنید

در این مرحله باید مشخص کنید که برای شروع کارتان به چه چیزهایی احتیاج دارید. اگر احتیاج به مکانی برای راه اندازی کسب و کارتان دارید باید مکان و ابعاد آنرا مشخص کنید. اگر کسب و کار شما الکترونیکی است باید مشخص نمایید سایت اینترنتی شما چگونه راه اندازی و پشتیبانی می شود. وسایل و ابزار لازم برای شروع کسب و کارتان چه چیزهایی می باشند و چکونه باید آنها را تهیه کنید و هر آنچه که برای شروع کار به آن نیازمندید را تعیین نمایید.

گام ششم : آستین ها را بالا بزنید و کسب و کار خود را شروع کنید

به شما تبریک می گویم اگر تا این مرحله پیش آمده اید پس تنها یک گام برای وارد شدن به دنیای مهیج تجارت فاصله دارید. اینکه آنچه را که گرد آورده اید و اطلاعاتی را که کسب کرده اید عملی کنید. یک نکته اساسی برای شروع هر کسب و کاری وجود دارد و آن تلاش و خواستن است. تصور نکنید که برای راه اندازی تمامی کسب و کارها به سرمایه زیاد یا یک ایده فوق العاده نیاز است. شما حتی با همین پس انداز  اندک خود می توانید یک کسب و کار کوچک راه بیندازید و سپس با تکیه بر آموزش و تجربه ای که اندوخته اید آنرا گسترش دهید. مهم این است که بخواهید شروع کنید و برای این خواستن خود تلاش کنید و وقت و انرژی صرف نمایید. از مشکلات نترسید و ایمان داشته باشید که آنها که یاد میگیرند و از آموخته های خود استفاده کنند موفق خواهند بود.

10 طرز تفکری که به شما کمک می کند تبدیل به یک کار آفرین شوید

اگر از افراد بخواهید که خصوصیات یک کار افرین موفق را برای شما بیان کنند اغلب آنها تعریفی شبیه به این به شما خواهند داد:

کار آفرینان و صاحبان کسب و کار آدم های خاص و متفاوتی هستند. آنها دارای نبوغ و استعداد ذاتی هستند , چیزی که در ما وجود ندارد.

اینها غالب ترین تفکراتی است که افراد زمانی که درباره کار آفرینان فکر می کنند در ذهنشان نقش می بندد. ولی بر خلاف آنچه اغلب افراد فکر می کنند یک صاحب کسب و کار موفق، کار آفرین به دنیا نمی آید. او برای رسیدن به این جایگاهی که دارد یاد گرفته، تلاش کرده و مهم تر از همه سعی کرده است متفاوت از دیگران فکر کند. یک مثل معروف وجود دارد که می گوید “اگر همان کاری را بکنی که تا به حال انجام داده ای همان نتیجه ای را خواهی گرفت که تا به حال گرفته ای” پس اگر می خواهید آینده متفاوتی برای خود بسازید باید متفاوت فکر و البته عمل کنید.

در ادامه 10 نگرش و تفکری که به شما کمک می کند تا تبدیل به یک کار آفرین موفق شوید، آورده شده است حتما برای خواندن آن زمان بگذارید :

1- برای موفقیت دنبال راه میانبر نگردید :

در مسیر کارآفرینی سختی های بسیاری وجود دارد که می تواند به تجارت نو پای شما آسیب برساند و یا حتی در مواقعی آنرا مختل کند. تنها عاملی که می تواند تجارت شما را با موفقیت از این مسیر عبور دهد تلاش و کوشش خستگی ناپذیر شما می باشد. یک کار آفرین موفق به تمام اینها واقف است و هیچ گاه زمان خود را برای پیدا کردن میانبر برای رسیدن به موفقیت صرف نمی کند. او می داند که در این مسیر هیچ میانبری وجود ندارد و باید با سختی ها رو به رو شود و با بهره گیری از تجربیات به دست آمده، کسب و کار خود را رشد دهد. او به جای تمرکز بر روی پیدا کردن میانبر ها بر روی چگونگی رسیدن به اهداف خود تمرکز می کند.

2- به موانع و مشکلات به چشم یک فرصت نگاه کنید :

در مسیر کار آفرینی موضوعات بسیاری وجود دارد که شما را به چالش می کشد و باید برای حل آنها وقت و انرژی بسیاری صرف کنید. موانع، چالش ها و مشکلات اجزای جدایی ناپذیریست که کار آفرینان در فرایند راه اندازی یک کسب و کار بارها با آنها رو به رو خواهند شد.
اغلب افراد در مقابل این مشکلات و موانع دچار استرس و نا امیدی می شوند. آنها فکر می کنند موانع تجربیات بدی هستند که تنها مسیر رسیدن به موفقیت را برای آنها سخت تر و یا بعضا غیر ممکن می کنند.
اما از دیدگاه یک کار آفرین موفق هر مانعی یک فرصت است. آنها به موانع به چشم تجربیات ارزشمندی نگاه می کنند که به آنها کمک می کند با ضعف های خود آشنا شوند و با پوشش آنها بنای کسب و کار خود را قوی تر و محکم تر پایه گذاری کنند. آنها در این مسیر از هیچ عقب نشینی ناراحت نمی شوند و تنها سعی می کنند از مسیری که طی کرده اند برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته استفاده کنند. پس فراموش نکنید که به مشکلات لبخند بزنید، آنها یک معلم حقیقی برای شما هستند.

3- به رقبای خود به چشم یک تهدید نگاه نکنید :

اغلب آدمها فکر میکنند تجارت خوب تجارتیست که در آن هیچ رقیبی وجود نداشته باشد. این دیدگاه به این دلیل است که آنها فکر می کنند رقبا برای کسب و کار آنها یک تهدید محسوب می شوند. اگر از آنها بپرسید که چرا فلان کسب و کار برای شروع خوب نیست ؟ یکی از مهم ترین دلایلی که خواهید شنید این خواهد بود : “در این کسب و کار رقبای قوی ای وجود دارد”
اما کار آفرینان موفق به گونه ای دیگر فکر می کنند. آنها نه تنها رقبا را تهدیدی برای تجارت خود نمی دانند بلکه به آنها به چشم یک فرصت ارزشمند نگاه می کنند. کار آفرینان موفق از تجربیات رقبای خود استفاده می کنند تا مسیری را که آنها گذرانده اند را سریع تر طی کنند. آنها به رفتار مشتریان رقبای خود نگاه می کنند و سعی می کنند در ارائه محصولات و یا خدمات خود با پوشش نارضایتی مشتریان رقبای خود آنها را به سمت کسب و کار خود جذب کنند. آنها برای پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی خود از بازخورد تبلیغات رقبای خود بهره می برند و برای تعیین بازار هدف از تجربه رقبای خود استفاده می کنند. آنها از رقبای خود برای قوی تر شدن و غنی تر شدن دانش و تخصص خود استفاده میکنند. و دقیقا به همین دلیل است که شما می بینید که در یک بازار با وجود چند شرکت بسیار قوی یک برند جدید ظهور می کند و اتفاقا از رقبای قدیمی خود نیز پیشی می گیرد

4- ایده آل گرایی را کنار بگذارید :

“ایده آل گرایی بزرگترین دشمن پیشرفت است” اهمیت و ارزش این جمله را هیچ کسی به اندازه کار آفرینان موفق درک نمی کند. یکی از مهم ترین دلایلی که کار آفرینان جوان و بی تجربه در رسیدن به هدف خود شکست می خورند این است که هدف اولیه ای که برای کسب و کار خود انتخاب کرده اند بسیار بزرگ و ایده ال بوده است. به عنوان مثال فرض کنید که شما می خواهید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. اگر هدف اولیه خود را این در نظر بگیرید که فروشگاه شما شامل همه محصولات باشد قطعا در رسیدن به این هدف با توجه به بی تجربگی و محدود بودن سرمایه و منابعتان با شکست رو به رو خواهید شد. پس واقع بین باشید و هدف خود را بر اساس منابع و داشته هایتان تعیین کنید و سپس سعی کنید کم کم به سمت ایده آل شدن پیش بروید.

5- سعی کنید چیزهای بزرگ را به اجزای کوچکتر تقسیم کنید :

همان طور که هر چیز بزرگی از اجزای کوچک تشکیل شده است مسایل و مشکلات را نیز می توان به اجزای کوچکتر تبدیل کرد و با حل کردن هر قسمت به یک راه حل کلی برای مسئله رسید. این امر به شما کمک می کند که دید بهتری نسبت به موضوع پیدا کنید و مدیریت آن برای شما ساده تر گردد. به عنوان مثال زمانی که با افرادی که قصد شروع یک کسب و کار را دارند در مورد تبلیغات سوال می شود اغلب آنها آنچه که شرح می دهند یک مجموعه کامل از تبلیغات شامل تبلیغات اینترنتی، فیزیکی و اس ام اسی می باشد. ولی یک کار آفرین موفق هر یک از این موضوعات را به بخش های کوچکتر تقسیم می کند و سپس سعی می کند با توجه به حیطه کسب و کار خود مناسب ترین روش را برای تبلیغات در نظر بگیرد.

6- اشتباه کردن یک امر کاملا طبیعی است از آن نترسید :

داستان هایی که ما در مورد کار آفرینان موفق مانند استیو جابز می شنویم سرشار از موفقیت و ایده های ناب هستند. این داستان ها به گونه ای روایت می شوند که این ذهنیت در خواننده ایجاد می شود که این افراد هیچگاه اشتباه نکرده اند. ولی حقیقت چیز دیگریست. اتفاقا این افراد بیشتر از دیگران اشتباه کرده اند چون انها شهامت انجام دادن کارهای جدید را داشته اند. آنها هیچگاه از اشتباه کردن نترسیده اند ولی در مقابل هم می دانند که باید از هر اشتباه درسی برای جلوگیری از تکرار آن اشتباه گرفت. اگر در مسیر راه اندازی کسب و کار خود اشتباه کرده اید نترسید و روحیه خود را از دست ندهید، اشتباه کردن یک امر کاملا طبیعی و عادی است و به یاد داشته باشید که هیچ کار آفرینی حتی موفق ترین آنها معصوم نیست. با هر افتادنی به جای ناراحتی، بلند شوید و دوباره به جلو حرکت کنید.

7- هیچ چوب جادویی ای وجود ندارد، به دنبال آن نگردید :

اگر داستان کار آفرینان موفق را دنبال کنید هیچ کدام آنها این موفقیت را یک شبه به دست نیاورده اند. هیچ ایده ای وجود ندارد که در بدو تولد تبدیل به یک موفقیت بزرگ و شگفت انگیز شود. اگر می خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید فکر پیدا کردن چوب جادویی که ایده شما را یک شبه به یک طرح پولساز تبدیل کند را از سر خودتان بیرون کنید. هر ایده ای برای تبدیل شدن به یک طرح موفق به صبر، کسب مهارت و تلاش خستگی ناپذیر نیاز دارد. شما باید پله پله ایده خود را بزرگ کنید تا تبدیل به یک طرح موفق شود.

8- دیدگاه های دیگران بسیار با ارزشند به آنها توجه کنید :

یکی از مهم ترین مهارت هایی که یک کار آفرین باید داشته باشد، توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران است. یعنی باید بتواند و علاقه مند باشد که نظرات و عقاید دیگران (چه مخالف و چه موافق) را در خصوص کسب و کارش بشنود و بدون تعصب به آنها فکر کند.
بسیاری از صاحبان کسب و کار و یا افرادی که ایده ای در ذهن خود دارند و در حال پیاده سازی آن هستند سعی می کنند که یک دیوار دور تجارت خود بکشند و همه چیز را از دیگران مخفی کنند. آنها در مورد ایده خود و برنامه ای که برای پیاده سازی آن دارند با کسی حرف نمی زنند و همیشه ترس دزدیده شدن ایده هایشان را دارند. در صورتی که این کار نه تنها کمکی به تجارت آنها نمی کند بلکه با این کار، خود را از دیدگاه های ارزشمند دیگران محروم می کنند.
در مقابل کار آفرینان موفق همواره به دنبال افراد متخصصی می گردند که ایده ها و کارهای آنها را به چالش بکشانند و از این طریق این فرصت را به خود می دهند که با دیدگاه های جدید آشنا شوند و آنها را در کسب و کار خود به کار بندند.

9- منظم باشید، اولین پیش نیاز یک کار آفرین انضباط است :

در زندگی بسیاری از افراد نظم جایی ندارد. آنها اغلب برای زندگی خود برنامه ریزی خاصی ندارند و بسیاری از آنها در مسیر روزمرگی قرار گرفته اند. به همین دلیل هیچگاه تغییر چشمگیری در زندگی آنها ایجاد نمی شود.
اولین چیزی که برای یک تحول اساسی در زندگی کاری خود نیاز دارید منظم بودن است. بزرگترین داشته شما زمان است پس باید یاد بگیرید که چگونه برای آن برنامه ریزی کنید و سپس تلاش کنید که این برنامه ریزی را اجرایی نمایید. قطعا در ابتدا کار کمی مشکل است ولی کم کم منظم بودن جزیی از زندگی شما خواهد شد. برای منظم بودن نیازی نیست محیط خانه و یا کار خود را تبدیل به یک پادگان نظامی کنید، کافیست کنترل زمان خود را در دست داشته باشید و برای حال و آینده خود برنامه ریزی داشته باشید.

10- و مهم ترین اصل : مثل یک کار آفرین زندگی کنید :

“کار آفرینی یک سبک زندگی است” یک کار آفرین موفق، مثل یک کار آفرین بیدار می شود، مثل یک کار آفرین سر کار می رود، مثل یک کار آفرین غذا می خورد، مثل یک کار آفرین با دوستانش صحبت می کند و در حقیقت کار آفرینی در تمام اجزای زندگی او جریان دارد. او چیزی به نام “زندگی در خانه” و” زندگی در محل کار” ندارد. زندگی او کار آفرینیست. به عبارت ساده تر او از دیدگاه یک کار آفرین به تمام اجزای زندگی نگاه می کند بنابراین هر چیزی حتی غذا خوردن، حتی یک قدم زدن ساده، و حتی صحبت کردن در مورد مسائل کاملا عادی می تواند برای او پر از ایده های جدید باشد. زمانی که شما به دنیا از یک دیدگاه خاص نگاه کنید چیزهایی را خواهید دید که دیگران نمی بینند و این مهم ترین برتری کار آفرینان موفق بر سایر افراد است.

پس به یاد داشته باشید که یک کار آفرین موفق شدن ارتباطی به استعداد های ذاتی شما هنگام تولد ندارد بلکه آنچه که شما را تبدیل به یک کار آفرین موفق می کند طرز نگرش شما به زندگی و آمادگی شما برای رویارویی با چالش ها و مسایلیست که پیش روی شماست.

شما هم اگر تجربه و یا نظری در این خصوص دارید می توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید

منبع : http://echargesite.com/

درباره‌ی پرهام پارسا

.:: شما به دنیا آمده اید که کسی باشید که خود، خودتان را طراحی میکنید ::.اگر بارها و بارها وبارها شکست خوردید، دست رد به سینه تان زدند، اگر گفتند “روی من حساب کن” و دیگه از آنها خبری نشد؛ هرگز به خودتان نگویید این پایان کار است. به خودتان بگویید هنوز تمام نشده، آنقدر ادامه میدهم تا زمانی که پیروز شوم

Check Also

فروشگاه فایلهای دانلودی

کسب درامد از سیستم همکاری در فروش فایل

کسب درامد از سیستم همکاری در فروش فایل معرفی سایت های کسب درامد از روش …

یک نظر

  1. بادرود آقای پارسا
    امروز از طریق آمارگیر سایت بنده متوجه شدم که جنابعالی لطف کردید و لوگوی سایت بنده رو در سایت خودتون قرار دادید بدون اینکه حتی به من اطلاع بدهید !
    من هم لوگوتون رو در سایت تفریحی زحاف قرار دادم میتونید برید ببینید !
    باتشکر
    مدیر سایت تفریحی زحاف
    http://www.zahaf.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Security Code(کد امنیتی): *