آموزش بلاگری در اینستاگرام
آموزش بلاگری در اینستاگرام را چگونه شروع کنیم ؟ اینستاگرام اپلیکیشنی است که مردم در آن به دنبال محتوای بصری جذاب هستند و به اشتراکگذاری محتوای جذاب در اینستاگرام میتواند به پیشرفت شما و جذب مخاطب کمک شایانی کند. با ما همراه باشید تا چند نکته برای اینکه، اینستاگرام خود را راهاندازی و تقویت کنید و حضور پررنگی در این شبکه اجتماعی ایجاد کنید و تبدیل به یک اینستاگرام بلاگر حرفه ای شوید.
بلاگر کیست و چیکار می کند؟
بلاگری ، مجموعه فعالیتهایی از جمله نوشتن، عکاسی، ساخت ویدئوهای کوتاه و سایر فعالیتهای ارتباطجمعی است که هر فردی برای خود، تولید و اقدام به انتشار آن در اینترنت و فضای مجازی میکند.
بلاگری، بهعنوان فرصتی برای افراد برای نوشتن مطالبی در سبک خاطرات آغاز شد. از ویژگیهای منحصربهفرد بلاگری میتوان به زبان غیررسمی، بهروزرسانیهای مکرر و ایجاد فرصت برای خوانندگان در شروع مکالمه و برقراری ارتباط و تعامل با نویسنده، اشاره کرد.
کلمه بلاگ در واقع شکل کوتاه شدهای از نام اصلی آن، یعنی “وبلاگ” است. وبلاگها به کاربران اینترنت این امکان را میدادند تا جزئیات زندگی روزمره خود را در غالب مطالب روزانه و خاطرهنویسی ثبت کنند. اخیراً، وبلاگنویسان به دلایل مختلف به شهرت رسیدهاند. وبلاگنویسی برای بسیاری افراد تبدیل به یک شغل جایگزین یا برنامه جانبی شده است.
توجه داشته باشید که وبلاگ نویسی یک نوع بلاگری است، ولی بلاگری به معنای وبلاگ نویسی نیست.
بلاگرها افرادی هستند که عاشق به اشتراک گذاشتن قسمتهایی از زندگی خود با شما هستند. آنها در مورد موضوعات مختلف از جمله هنر، مدل لباس، طراحی خانه، آشپزی، شیرینیپزی، سبک زندگی، روانشناسی، موضوعات مالی و بسیاری موضوعات دیگر پست میگذارند. یک بلاگر، نظر و دانش خود را در مورد موضوعات مختلف برای مخاطبان هدف به اشتراک میگذارد. آنها نیازی نیست که در یک مکان باشند در واقع آنها در اینترنت زندگی میکنند.
حضور در همه شبکههای اجتماعی باعث میشود مردم راحتتر شما را پیدا کنند. اینستاگرام ، با 900 میلیون کاربر، دنیا را شگفتزده کرده است و به نظر میرسد که اکنون همه از این برنامه استفاده میکنند. اگر یک وبلاگنویس هستید و هنوز حساب اینستاگرام ندارید، برای گسترده کردن دامنه ارتباطات خود حتماً به آن احتیاج خواهید داشت! شما می توانید آموزش بلاگری در اینستاگرام را از همین حالا شروع کنید.
انواع بلاگر
بلاگرهای اینستاگرام از نظر تعداد و گستردگی فالوورهایشان متفاوتاند بعضی از آنها حسابهای کاربری گسترده با بیش از یکصد میلیون طرفدار دارند و بعضی تعداد کمتری بالغبر چند هزار دنبالکننده دارند، بلاگرها یا همان اینفلوئنسرها در اینستاگرام احتیاج به محتوای غنی و زیاد برای پیج خود دارند.
بلاگرها در اینستاگرام در زمینههای مختلفی فعالیت میکنند که به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم:
1. ستارههای سینما، خوانندگان پاپ، ورزشکاران و افراد معروف جامعه
افراد مشهور در اینستاگرام لزوماً در یک زمینه خاص پست نمیگذارند، اما بسته به شخصیت و سبک زندگی شخصی خود سعی میکنند تا محبوبیت خود و میزان تعامل طرفداران خود را افزایش دهند، آنها گاهی اوقات یک میلیون یا بیشتر لایک جمع میکنند.
2. ماجراجویان، مانند کسانی که همیشه در سفر هستند، عکاسان ماجراجو، علاقهمندان به ورزشهای پرخطر مثل کوهنوردی و غیره
اینستاگرام به شدت بر زیبایی تمرکز دارد و بهعنوان یک پلتفرم الهامبخش، مدتهاست مرجعی برای زیباترین و جذابترین عکسهای سفر در رسانههای اجتماعی است. علاقهمندان در اینستاگرام به دنبال عکسهایی هستند که داستانی را بیان کنند و حسی از ماجراجویی را به تصویر بکشند. مسافران و ماجراجویانی که در حین گشتوگذار خود عکسهای جذاب میگیرند، معمولاً مخاطبان زیادی پیدا میکنند که کارهایشان را دنبال میکنند، لایک میکنند و به اشتراک میگذارند.
3. بلاگر های مواد غذایی و آموزش ترفندهای زندگی
سرآشپزها، متخصصان رژیمدرمانی، افراد خلاق در پیداکردن فوتوفنهای جدید و دیگر افراد، راههایی را با استفاده از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن نکات، ترفندها و آموزشهای مختلف در مورد همه چیز از تارت هلو گرفته تا ترفندهای استفاده از اشیاء دورریختنی پیدا کردهاند.
4. بلاگر های فشن و زیبایی، سبک زندگی، تناسباندام، فیتنس و مد
این گروه نیز آموزشدهنده هستند و نکات و نحوه کار با مخاطبان را به اشتراک میگذارند، اما نه به طور واضح و بیشتر آنها موضوعات بسیار تخصصی را پوشش میدهند.
5. بلاگر های فیلمساز، فیلمهای کوتاهمدت با استفاده از جلوههای بصری
سازندگان فیلمهای کوتاهمدت، با استفاده از شوخیها و تکههای کمدی در حال نوآوری در اینستاگرام هستند و آن را به مکانی برای به اشتراکگذاری فیلمها و خلاقیتهای فوقالعاده کوتاه تبدیل کردهاند که جذابیت زیادی دارند.
6. بلاگر های کمدین و دابسمش ساز
آنها اغلب شخصیتهای کمدی هستند که به شوخی میپردازند یا بر روی فیلمها، بازیها و موسیقی صداگذاری میکنند.
ایدههای بلاگری
شما نمیتوانید یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید و منتظر معجزه باشید. اینستاگرام ابزاری است که احتیاج به مدیریت و توجه بالا دارد. برای اینکه در اینستاگرام مورد استقبال واقع شوید، باید دائماً عکسها و فیلمهای شگفتانگیز به اشتراک بگذارید، شما همچنین باید متمایز باشید و مخاطبان وفادار و علاقهمند جذب کنید. شما می توانید آموزش بلاگری در اینستاگرام را با سرچ در اینترنت پیدا کنید.
چند نکته برای ایجاد یک پروفایل بلاگری عالی در اینستاگرام
1. یک نام کاربری خوب انتخاب کنید
انتخاب یک نام کاربری خوب، برای حساب اینستاگرام خود بسیار مهم است و میتواند توجه کاربران را به خود جلب کند و به آنها کمک میکند نام تجاری شما را بهخاطر بسپارند. اگر از قبل وبلاگی دارید، باید به نام کاربری خود پایبند باشید تا در همه پایگاهها نام شما یکسان باشد. انتخاب نام کاربری یکسان به خوانندگان همیشگیتان کمک میکند تا شما را بهراحتی در هر سایت و یا شبکه اجتماعی پیدا کنند. اگر هم برای اولینبار است که میخواهید وارد دنیای بلاگری شوید، به چیزی حرفهای و جذاب فکر کنید. به آن یک عکس پروفایل زیبا و یک بیوگرافی تأثیرگذار اضافه کنید و لینک وبلاگ خود را نیز اگر دارید قرار دهید.
2. زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید و به آن وفادار بمانید
قبل از راهاندازی اینستاگرام خود، باید زمینه فعالیت موردعلاقه خود را انتخاب کنید. یک موضوع خاص که به آن علاقه دارید و در آن تبحر دارید، به شما کمک میکند تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را در اینستاگرام ارسال کنید. اگر شما یک وبلاگنویس مد هستید، نباید در مورد امور مالی پست قرار دهید؛ زیرا شما در آخر خوانندگان خود را گیج خواهید کرد و این امر دستیابی به دنبالکنندگان اینستاگرام را برای شما دشوارتر میکند.
اگر هنوز در مورد زمینه فعالیت خود تصمیم نگرفتهاید، باید وقت خود را عاقلانه صرف کنید و در مورد زمینهای که میخواهید انتخاب کنید تصمیم جدی بگیرید. زیرا هنگامیکه شاخه فعالیت خود را انتخاب کردید، در طولانیمدت باید به آن پایبند باشید. لازم نیست که تکتک پستها دقیقاً به یک شیوه اجرا شوند، اما فالوورها، با یک نگاه به پستهای شما، باید بتواند زمینهای را که شما در آن فعالیت میکنید را دریابند و تصمیم بگیرند که آیا کاری را که شما انجام میدهید دوست دارند یا نه.
3. داستان سرایی کنید
عکسهای با کیفیت و عالی لازمه کار شما هستند، اما اگر میخواهید اینستاگرام خود را برجستهتر کنید، باید از طریق پستهای خود یک داستان نیز تعریف کنید. میتوانید زیر هر عکسی به طور خلاصه نوشتهای برای معرفی مکانی که از آن بازدید میکنید، یا برای به اشتراک گذاشتن چیزهای عجیبوغریبی که کشف میکنید و یا شاید برخی از حقایق تاریخی بنویسید. درست است که یک تصویر میتواند بهاندازه هزار کلمه صحبت کند، اما گاهی اوقات کلمات و داستانها جذابیت بیشتری را به پستهای شما میبخشند.
4. از هشتگهای مرتبط استفاده کنید
استفاده از هشتگهای مناسب میتواند تأثیر زیادی در جذب مخاطب برای پستهای اینستاگرام شما داشته باشد. هشتگها یک ابزار جستجوی عالی برای کاربران اینستاگرام هستند. آنها به مردم اجازه میدهند بهراحتی محتوای مربوط به علایق خود را پیدا کنند. اگر از هشتگهایی استفاده میکنید که محبوبیت خاصی دارند، میتوانید دنبالکنندگان و خوانندگان بیشتری را به وبلاگ خود جذب کنید.
قبل از افزودن هشتگ به پستهای خود، باید تعداد استفاده از این هشتگها را بررسی کنید. اگر هشتگ زیر 1000 پست داشته باشد، بعید است که افراد در جستجوی آن هشتگها باشند. بهتر است از هشتگهای محبوب اما مرتبط استفاده کنید زیرا آنها افراد بیشتری را به سمت خود جذب میکنند. کافی است هشتگها را در اینستاگرام جستجو کنید تا از محبوبیت آنها مطلع شوید همچنین میتوانید کمی تحقیق کنید و ببینید فالوورهای احتمالی شما از چه کلمات کلیدی برای یافتن محتوای هدف استفاده میکنند.
نکته جالب در مورد اینستاگرام این است که به کاربران اجازه میدهد هشتگهای موردعلاقه خود را دنبال کنند. این به این معنی است که اگر از هشتگهای مرتبط استفاده میکنید، پستهای شما حتی در مواردی که شما را دنبال نمیکنند، برای مخاطب هدف شما نشان داده میشوند.
اینستاگرام به شما امکان میدهد از 30 هشتگ در هر عکس استفاده کنید. این بدان معنی است که شما باید اطمینان حاصل کنید که از هشتگهای مناسب برای جذب مخاطب مناسب استفاده میکنید، در غیر این صورت ارزشمندی خود را از دست میدهد. شما نیازی به استفاده از همه آنها ندارید، اما تجربه ثابت کرده که محتوای دارای 11 هشتگ یا بیشتر از جذابیت بالاتری برخوردار است. از هشتگهای محبوب و پربیننده استفاده کنید و سپس هشتگهای خاصتر مربوط به تصویری را که پست میکنید اضافه کنید. بدین ترتیب، پستهای شما به مخاطبین بیشتری در زمینه فعالیت شما نمایش داده میشوند.
5. همتایان خود را دنبال کنید، آنها را منشن کنید و با آنها تعامل داشته باشید
روش مؤثر دیگر این است که به طور فعال محتوایی را که توسط سایر بلاگرهای پرقدرت در زمینه فعالیت شما به اشتراک گذاشته میشود، دنبال کنید و در مورد آنها نظر دهید. اگر هم عکسی به اشتراک میگذارید میتوانید آنها را روی عکس خود تگ کنید تا توسط آنها دیده شوید، بدین ترتیب شاید موردتوجه آنها قرار گرفتید تا پست شما را بهعنوان استوری خود قرار دهند.
6. استوری
با استفاده از ویژگی استوری اینستاگرام میتوانید پشتصحنه یک عکس را به دنبالکنندگان خود نشان دهید، برای مثال روند ویرایش خود را نشان دهید و یا در مورد خود صحبت کنید و با آنها خودمانی شوید. استوری گذاشتن به شما کمک میکند بیشتر دیده شوید از این ویژگی بیشتر استفاده کنید. شما میتوانید برای افزایش بازدید استوری خود از پنل های رایگان افزایش بازدید اینستاگرام استفاده کنید.
7. به طور مرتب پست ارسال کنید
وقتی به طور مرتب پست ارسال کنید، مخاطبین شما از شیوه و عادتهای ارسال شما آگاهی مییابند و تعامل با آنها برای شما آسانتر خواهد بود. با ارسال در یک ساعت معین، شما شانس خود را برای برقراری ارتباط با همان افراد و احتمالاً ایجاد یک تعامل پایدار افزایش میدهید. به یاد داشته باشید که همیشه به نظراتی که مردم در مورد تصاویر شما میگذارند پاسخ دهید، این نشان میدهد شما در مورد زمانی که مردم برای نوشتن نظرات خود صرف کردهاند اهمیت میدهید.